آموزش غیرحضوری

آموزش وب مرجع آموزش های متنوع

آموزش غیرحضوری

آموزش وب مرجع آموزش های متنوع

  • ۰
  • ۰

انواع کوپلر میلگرد به ‌قرار زیر است:

کوپلرهای گروتی Grout Coupler
کوپلر گروتی یکی دیگر از انواع وصله ‌های مکانیکی است که استفاده از آنها در سازه ‌های بتنی پیش‌ ساخته متداول ‌تر از بقیه اماکن است. برای ساخت بتن گروت از همین کوپلرها استفاده می ‌کنند. در این روش که در یک سمت میلگردها رزوه می ‌شوند و در بتن قرار میگیرند، سر رزوه شده میلگرد بایستی از بتن بیرون زده باشد. در سمت دیگر و در قطعه دوم، میلگردهای کوپلردار درون بتن قرار می‌ گیرند و کاملا زیر بتن دفن می ‌شوند. قطعه رزوه شده بتن روی قطعه کوپلردار قرار گرفته و به دلیل فشار وارده از بتن، قطعات بتن روی همدیگر سوار می‌ شوند. از این نوع کوپلر برای ساخت انواع سازه‌ های بتنی، تیر، ستون، دیوار و غیره استفاده می ‌نماید.

کوپلرهای جوشی میلگرد به‌ سازه
ساختار این کوپلر به ‌گونه ‌ای است که می‌ توان از طریق آن آرماتور را به سازه وصل کرد. این نوع کوپلر برای جوشکاری نیازی به گرمایش ندارد و به ‌راحتی جوش زده می ‌شود. دلیل آن هم استفاده از فولاد نرم برای ساخت آنها میباشد.

کوپلرهای تبدیل

این نوع کوپلر کاربرد بسیار جالبی دارد و می ‌تواند دو میلگرد با قطرهای مختلف را به هم وصله کند. کوپلر تبدیل در دسته کوپلرهای میانی قرار دارد، زیرا برای وصله کردن دو میلگرد استفاده و در بین آنها قرار می‌ گیرد. لازم به ذکر است که هنگام آرماتور بندی ابتدا میلگرد با قطر بیشتر در کوپلر قرار دارد.

کوپلرهای انتهایی End Coupler

آیین‌ نامه ‌های موجود برای طراحی بتن قوانین جدیدی بر قرارگیری میلگردهای بیشتر در بتن تعیین کرده ‌اند. از طرفی هم، مهندسان و طراحان ترجیح می‌ دهند از مقاطع کوچک در بتن استفاده کنند که این امر منجر به شلوغی میلگردها در بتن می ‌گردد. خم‌ های نود درجه انتهای میلگردها به این مشکلات می ‌افزاید و عملیات بتن ‌ریزی با سختی و مشکل همراه می ‌شود. در اینجا معمولاً از کوپلر انتهایی به ‌جای خم کردن میلگردها استفاده می‌ شود که این امر باعث کم کردن شلوغی و کاهش سختی بتن ‌ریزی تا ۶۰ درصد می ‌شود.

کوپلرهای موقعیت

این کوپلر که از یک قسمت نر و ماده و یک مهره قفل کننده تشکیل‌ شده است، برای آرماتورهایی که غیرقابل حرکت دادن هستند و به‌ صورت مجزا در سازه بتنی قرار دارند، استفاده می‌ گردد.

کوپلر میلگرد چیست استاندارد کوپلر میلگرد

  • ۰۰/۰۴/۰۵
  • سمیه ایرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی